Konsultacja dotyczy pierwszego spotkania z rodzicem podczas którego jest zbierany wywiad. Na podstawie wywiadu i zgłaszanych trudności oraz obserwacji przedstawiane są wskazania do prowadzenia terapii, dalszej współpracy i przeprowadzenia wybranej diagnozy.
Terapia pedagogiczna jest szeregiem oddziaływań pedagogicznych mających charakter ciągły i długotrwały nastawionym na pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności ich przyczyn i objawów. W procesie terapii pedagogicznej szczególne znaczenie ma usprawnianie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo ruchowej, pamięci wzrokowej i słuchowej, sprawności ruchowej zarówno w obrębie motoryki małej – sprawności ręki, jak i motoryki dużej – w zakresie funkcjonowania całego ciała.
Terapia pedagogiczna, szczególnie zalecana jest dla dzieci:
Celem terapii ręki jest poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, stabilizacja mięśni ręki i obręczy barkowej, a także zwiększenie zdolności manipulacyjnych dłoni.
Wskazaniem do terapii ręki jest, jeżeli u dziecka występuje:
Zajęcia dla dzieci z trudnościami poznawczymi i edukacyjnymi. Mają na celu rozwijanie i aktywizowanie funkcji wzrokowych i słuchowych oraz wyrównywanie umiejętności manualnych i grafomotorycznych. Zajęcia mają ułatwić opanowanie materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym, poprzez korygowanie zaburzonych sfer. Mają również na celu wzmacnianie pozytywne dziecka, dodawanie wiary we własne możliwości i pobudzanie motywacji do dalszej pracy.
Zajęcia mają na celu stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka – umysłowego, psychicznego, emocjonalnego i poznawczego. Rozwijają funkcje wzrokowe i słuchowe, umiejętności manualne oraz pamięć i koncentrację. Przygotowują do podjęcia nauki w szkole oraz rozpoczęcia nauki czytania i pisania.