Konsultacja/Diagnoza pedagogiczna

Konsultacja dotyczy pierwszego spotkania z rodzicem podczas którego jest zbierany wywiad. Na podstawie wywiadu i zgłaszanych trudności oraz obserwacji przedstawiane są wskazania do prowadzenia terapii, dalszej współpracy i przeprowadzenia wybranej diagnozy.

Terapia pedagogiczna

„…celem kształcenia nie jest udzielanie lekcji, ale przysposobienie umysłu do uczenia się z własnej świadomości i obserwacji (…)” John Stuart Mill

Terapia pedagogiczna jest szeregiem oddziaływań pedagogicznych mających charakter ciągły i długotrwały nastawionym na pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności ich przyczyn i objawów. W procesie terapii pedagogicznej szczególne znaczenie ma usprawnianie percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo ruchowej, pamięci wzrokowej i słuchowej, sprawności ruchowej zarówno w obrębie motoryki małej – sprawności ręki, jak i motoryki dużej – w zakresie funkcjonowania całego ciała.

Dla kogo jest terapia pedagogiczna?

Terapia pedagogiczna, szczególnie zalecana jest dla dzieci:

  • które przejawiają trudności w nauce czytania i pisania
  • z grupy ryzyka dysleksji
  • specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  • z zaburzeniami uwagi i koncentracji
  • nadpobudliwych psychoruchowo
  • z zaburzeniami pamięci wzrokowej i słuchowej
  • o nieharmonijnym rozwoju
  • które mają zaburzone funkcje: wzrokową, słuchowo językową, koordynację wzrokowo ruchową
  • przejawiających trudności w zakresie małej i dużej motoryki

Terapia ręki

Co jest celem terapii?

Celem terapii ręki jest poprawa koordynacji wzrokowo-ruchowej, stabilizacja mięśni ręki i obręczy barkowej, a także zwiększenie zdolności manipulacyjnych dłoni.

Kiedy wskazana jest terapia ręki?

Wskazaniem do terapii ręki jest, jeżeli u dziecka występuje:

  • trudność w wykonywaniu czynności samoobsługowych (zapinaniu guzików, ubieraniu się, jedzeniu)
  • problem z koordynacją pracy obu rąk
  • niechętne podejmuje czynności manualne i żadna ich forma nie sprawia dziecku przyjemności
  • zaburzenia koordynacji wzrokowo ruchowej
  • zaburzenia napięcia mięśniowego w obrębie obręczy barkowej lub całego ciała
  • zaburzenia sprawności grafomotorycznej  – dziecko nie lubi lub nie umie wycinać, rysować, malować, ma niestaranne pismo,
  • nieprawidłowy chwyt piśmienniczy oraz dziecko odczuwa zmęczenie i dyskomfort podczas pisania, rysowania, kolorowania
  • zbyt wolne lub zbyt szybkie tempo wykonywania różnych czynności manualnych, co prowadzi do niestaranności

Zajęcia dla dzieci

Korekcyjno-kompensacyjne

Zajęcia dla dzieci z trudnościami poznawczymi i edukacyjnymi. Mają na celu rozwijanie i aktywizowanie funkcji wzrokowych i słuchowych oraz wyrównywanie umiejętności manualnych i grafomotorycznych. Zajęcia mają ułatwić opanowanie materiału przewidzianego na danym etapie edukacyjnym, poprzez korygowanie zaburzonych sfer. Mają również na celu wzmacnianie pozytywne dziecka, dodawanie wiary we własne możliwości i pobudzanie motywacji do dalszej pracy.

Grupowe przygotowujące do podjęcia nauki w szkole

Zajęcia mają na celu stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka – umysłowego, psychicznego, emocjonalnego i poznawczego. Rozwijają funkcje wzrokowe i słuchowe, umiejętności manualne oraz pamięć i koncentrację. Przygotowują do podjęcia nauki w szkole oraz rozpoczęcia nauki czytania i pisania.

Zadzwoń do nas, aby zapytać o ofertę dla Twojego dziecka.