Psycholog dziecięcy

Udzielamy dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie odpowiedniej do rozpoznanych potrzeb, m.in. prowadzimy indywidualne zajęcia rewalidacyjne, terapeutyczne i psychoedukacyjne wspierające rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W swojej pracy integrujemy wiele metod i technik, dzięki którym dzieci z radością przychodzą na zajęcia.

W swojej pracy szczególną wagę przywiązujemy do precyzyjnej diagnozy problemu, co stawowi pierwszy element w procesie diagnostyczno-terapeutycznym i pozwala na:

  • właściwy dobór metod terapeutycznych, 
  • stworzenie bezpiecznej i swobodnej relacji terapeutycznej
  • psychoedukację rodziców, co pomaga utrwalać efekty terapii również pomiędzy spotkaniami.

Konsultacja/Diagnoza psychologiczna

Konsultacja dotyczy pierwszego spotkania z rodzicem, podczas którego jest zbierany wywiad. Na podstawie wywiadu i zgłaszanych trudności oraz obserwacji przedstawiane są ewentualne wskazania do prowadzenia terapii, dalszej współpracy i przeprowadzenia wybranej diagnozy.

Konsultacja psychologiczna jest niezwykle pomocna w sytuacji, kiedy rodzica niepokoi zachowanie dziecka, rozwija się ono nieharmonijnie bądź w sposób, który intuicyjnie budzi niepokój rodzica. 

Prosimy o przyniesienie na wizytę książeczki zdrowia dziecka oraz ewentualnych opinii, czy istotniej dokumentacji medycznej.

Terapia psychologiczna

Terapia psychologiczna jest szeregiem oddziaływań mających charakter ciągły i długotrwały nastawionym na pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności, ich przyczyn i objawów.

W procesie terapeutycznym mogą brać udział także sami rodzice, poszukujący wsparcia na swojej rodzicielskiej drodze.

Kiedy zgłosić się z dzieckiem do psychologa?

Jeśli rodzica niepokoi zachowanie dziecka, warto to skonsultować z psychologiem. Często także bliskie osoby z otoczenia zgłaszają (nauczyciel, opiekun), że dziecko zachowuje się lub rozwija inaczej, niż rówieśnicy. Psycholog dziecięcy konsultuje takie trudności, jak niepowodzenia szkolne, problemy wychowawcze, frustrację, zaburzenia odżywiania, lęki, natręctwa, obniżony nastrój, nadruchliwość, agresja. W trakcie spotkań możliwa jest obserwacja w kierunku zaburzeń rozwojowych, tj. autyzm, zespół aspergera, zaburzenia mowy, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia motoryczne, niepełnosprawność intelektualna.

Zadzwoń do nas, aby zapytać o ofertę dla Twojego dziecka.